16/8/2022

LIWLIG köper norsk byrå

LIWLIG Group knyter ytterligare ett bolag inom Brand Experience till sig som blir koncernens tredje förvärv och stärker upp det nordiska tjänsteutbudet ytterligare.

Per den 17 augusti 2022 förvärvar LIWLIG Group 100 procent av aktierna i det Oslo-baserade bolaget 6.Sans. Bolaget har under en längre tid tillhört en av Norges mest framgångsrika och prisbelönta byråer inom Event- och Brand Experience och bland de största kunderna återfinns bland andra Telia, Carlsberg Ringnes, Tine, Handelsbanken och Gjensidige.

De 3 grundarna av 6.Sans blir samtliga delägare i LIWLIG Group och fortsätter vara verksamma inom bolaget och koncernen.

6.sans bedriver främst verksamhet i Norge men jobbar även globalt med vissa kunder. Med en stor kompetensbredd inom kommunikation möjliggör affären att LIWLIG Groups position som ledande i Norden stärks än mer. Tidigare har man förvärvat svenska EVENTYR NINE YARDS och finska TAPAUS, båda ledande aktörer på sina respektive marknader.

– Jag imponerades av den entreprenörsdrivna passionen, kvaliteten och av 6.Sans långa historia. Detta gör oss verkligen starka att serva våra nordiska kunders behov och öppnar upp spännande möjligheter för våra nu över 200 anställda. Jag välkomnar 6.sans till LIWLIG Group, säger Timo Aalto, CEO LIWLIG Group.

– Vi har under flera år haft ögon på den norska marknaden i allmänhet och 6.Sans i synnerhet, så nu när möjligheten gavs att växa tillsammans såg vi det som en självklarhet att ta nästa steg i att bli en nordisk fullservicekoncern både gällande tjänsteutbud och geografisk täckning, fortsätter Sofi Franzen, CSO LIWLIG Group/CEO EVENTYR NINE YARDS.

LIWLIG Group kommer med detta uppköp bestå utav 220 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Oslo, Helsingfors, Tammerfors och New York och räknar med att 2022 nå en omsättning på 700 miljoner SEK.

– Efter att i 20 år av att bygga upp 6.Sans till att bli en av Norges ledande byråer inom Brand Experience är vi idag otroligt glada och stolta över att tillsammans med LIWLIG Group starta en ny spännande resa med våra underbara medarbetare och kunder, säger Tron Mathisen och Per Morten Bergh, grundarna av 6.Sans.

LIWLIG satsar på film – bygger vidare på sin inhouse filmavdelning för framtidens brand experiences

10/9/2025

LIWLIG bygger vidare på sin filmavdelning och gör rörligt till en självklar del av events, kampanjer och digitala plattformar – och stärker sin roll som helhetspartner för brand experiences mellan fysisk och digital närvaro.

Mellanrummet: Där AI slutar och kreativiteten börjar

9/9/2025

AI kan optimera processer – men aldrig skapa tystnaden mellan raderna. I mellanrummet uppstår magin: där känsla, syfte och kreativitet förvandlar idéer till upplevelser som engagerar och bygger varumärken.

Kim Öijerstedt återvänder till LIWLIG som Creative Director

2/9/2025

LIWLIG stärker sin kreativa ledning när Kim Öijerstedt återvänder som Creative Director, med uppdraget att utveckla framtidens upplevelser tillsammans med det nordiska teamet.

Från matsvinn till positiv påverkan – LIWLIG hyllar partnerskapet med Sopköket

31/8/2025

Tillsammans med Sopköket har vi räddat över 2 ton mat, undvikit 4,2 ton CO₂ och donerat 1 200 måltider. Att rankas som nummer två på deras topplista inspirerar oss att fortsätta göra hållbarhet till verklighet.

LIWLIG förstärker i väst – Bobby Wallén ansluter till Göteborgskontoret

20/8/2025

LIWLIG stärker sin närvaro i Västsverige och välkomnar Bobby Wallén som Client Director. Med lång erfarenhet och ett starkt nätverk blir Bobby en värdefull förstärkning till teamet.

LIWLIG Group strengthens position in Sweden by acquiring PS Occasion AB

27/11/2024

LIWLIG Group, the Nordic region’s leading event agency group, has announced its acquisition of PS Occasion, recently awarded "Agency of the Year 2024”. This strategic move reinforces LIWLIG’s position as a leader in the Nordic event industry.

LIWLIG - THE NORDIC EVENTS AGENCY // FINLAND - SWEDEN - NORWAY - DENMARK - GLOBAL // WE TURN MOMENTS INTO MOMENTUM

CONTACTS