EVENTYR NINE YARDS välkomnar Joar Båtelson som ny Client Manager. Joar har lång erfarenhet av sponsring, marknadsföring, sportevenemang, företagsevent, B2B, B2C, paketering och strategi både från rättighetssidan inom idrottsförbund och event.
Med över femton års erfarenhet i branschen är Joar expert i event- och sponsringsvärlden. Han har tidigare arbetat med några av de största sport- och företagsvarumärkena i Norden och har en gedigen förståelse för branschen. Joar har bland annat varit en del av svenska skicross-landslaget som sportchef i flera år, vilket ger honom insikt i hur man hanterar storskaliga evenemang och relationer på högsta nivå. Joars expertis inom sponsring blir ett extra utvecklingsområde inom vårt befintliga fokus på event, kampanjer, innehåll och design för våra kunder.
– Sponsring handlar inte bara om att sätta upp en skylt på en arena eller ge bort några priser på en tävling. Det handlar även om att skapa stolthet, engagemang samt bygga relationer mellan varumärken och deras målgrupper. Genom att arbeta med rättighetsinnehavare inom exempelvis sport och kultur kan vi nå ut till nya kunder, stärka kundens varumärke och samtidigt skapa bredare värde för våra partners, säger Joar.
– Vi ser partnerskap som en viktig del av begreppet sponsring. Att etablera meningsfulla partnerskap är en viktig del av vår marknadsföringsplan för kunderna. Genom att samarbeta med andra varumärken kan vi maximera exponeringen av våra evenemang och skapa fördelaktiga relationer för alla parter, säger Rasmus Jakobsson, Senior Strategic Advisor, och fortsätter. Vi har idag flera bra exempel när vi jobbat på detta vis, men självklart vill vi bredda detta ytterligare och då är Joars kompetens fantastisk!
– Vi är övertygade om att Joars erfarenhet och kunskap inom sponsring och partnerskap kommer att vara en stor tillgång för vårt team och våra kunder. Han har också en unik förmåga att förstå både B2B- och B2C-marknader, vilket gör honom till en kompetent Client Manager. Tillsammans kommer vi att fortsätta leverera exceptionella upplevelser och kampanjer som ger våra kunder en konkurrensfördel på marknaden, säger Daniel Eriksson, Head of Sales and Business Relations i Göteborg.