3/10/2023

EVENTYR NINE YARDS finalist I Publishingpriset

Publishingpriset är en årlig jurybedömd pristävling för annonser, digitala publikationer, filmer, webbplatser, tidningar mm. EVENTYR NINE YARDS är finalist i kategorin ”Varumärkesfilmer B2B” för sin produktion för Swish ”En gång i tiden”. 

-Idén grundades i att vi skulle skapa filmer som visar hur otroligt smidigt Swish är tillskillnad från historiska betalmedel. Vi alla var lite chockade över att Swish bara hade funnits i lite mer än 10 år och filmidén byggde på just hur självklart vi tar Swish idag, säger Annette Mörk, content producer på EVENTYR NINE YARDS.

Produktionen gjordes tillsammans med produktionsbolaget Favela och huvudrollen spelades av Emma Peters.

-Vi tog fram fyra roliga scener ur olika tidsepoker som visar hur Swish blivit en självklar del i vardagen. Det var en riktigt rolig filmproduktion att göra och tack vare Swish mod och alla talanger som bidrog så fick filmerna stor spridning, säger Annette.

Samarbetet med Swish startade när EVENTYR NINE YARDS producerade deras 10 års jubileum och kampanjen blev en förläning av samarbetet.

-Inför vårt stora 10-årsfirande hjälpte Eventyr Nine Yards tillsammans med Favela oss att ta fram fyra filmer som med träffsäker humor och igenkänning visar precis hur orimligt krångligt, obekvämt och långsamt livet var innan Swish. Briljant, tyckte både vi och publiken, att döma av alla skratt, säger Charlotta Lindblad, Head of Communications Getswish.

Vinnarna avgörs på PublishingGalan den 8 november i Stockholm och bidragen bedöms av en jury bestående av verksamma kommunikatörer såsom fotografer, grafiska formgivare, filmproducenter, journalister, redaktörer och UX designers. De granskar, värderar och jämför tävlingsbidragen, som bedöms utifrån ett antal kriterier. Filmer bedöms på manus, design, regi och filmfoto.

LIWLIG satsar på film – bygger vidare på sin inhouse filmavdelning för framtidens brand experiences

10/9/2025

LIWLIG bygger vidare på sin filmavdelning och gör rörligt till en självklar del av events, kampanjer och digitala plattformar – och stärker sin roll som helhetspartner för brand experiences mellan fysisk och digital närvaro.

Mellanrummet: Där AI slutar och kreativiteten börjar

9/9/2025

AI kan optimera processer – men aldrig skapa tystnaden mellan raderna. I mellanrummet uppstår magin: där känsla, syfte och kreativitet förvandlar idéer till upplevelser som engagerar och bygger varumärken.

Kim Öijerstedt återvänder till LIWLIG som Creative Director

2/9/2025

LIWLIG stärker sin kreativa ledning när Kim Öijerstedt återvänder som Creative Director, med uppdraget att utveckla framtidens upplevelser tillsammans med det nordiska teamet.

Från matsvinn till positiv påverkan – LIWLIG hyllar partnerskapet med Sopköket

31/8/2025

Tillsammans med Sopköket har vi räddat över 2 ton mat, undvikit 4,2 ton CO₂ och donerat 1 200 måltider. Att rankas som nummer två på deras topplista inspirerar oss att fortsätta göra hållbarhet till verklighet.

LIWLIG förstärker i väst – Bobby Wallén ansluter till Göteborgskontoret

20/8/2025

LIWLIG stärker sin närvaro i Västsverige och välkomnar Bobby Wallén som Client Director. Med lång erfarenhet och ett starkt nätverk blir Bobby en värdefull förstärkning till teamet.

LIWLIG Group strengthens position in Sweden by acquiring PS Occasion AB

27/11/2024

LIWLIG Group, the Nordic region’s leading event agency group, has announced its acquisition of PS Occasion, recently awarded "Agency of the Year 2024”. This strategic move reinforces LIWLIG’s position as a leader in the Nordic event industry.

LIWLIG - THE NORDIC EVENTS AGENCY // FINLAND - SWEDEN - NORWAY - DENMARK - GLOBAL // WE TURN MOMENTS INTO MOMENTUM

CONTACTS