Vi ger god energi till tågresenärer
- International
- Sweden
- Content
- Events
Tillsammans med NJIE och Lowcaly skapade vi en skön morgon för trötta tågresenärer och gav dem lite välbehövlig och sund energi. Detta blev starten för ett samarbete där vi tillsammans kommer att fokusera på spännande B2C-segment.
Utmaning:
NJIE är det innovativa företaget som strävar efter att förändra marknaden genom att erbjuda produkter som inte bara smakar fantastiskt, utan även främjar en hälsosam livsstil. NJIE:s varumärke Lowcaly har nyligen lanserat en sockerfri och vitaminberikad frukostdryck. Ett hälsosammare alternativ till juice helt enkelt. Perfekt att starta dagen med på frukostbordet.
Nu skulle vi som NJIE:s eventbyrå hjälpa dem att fånga intresset hos rätt målgrupp och marknadsföra denna fantastiska frukostprodukt till rätt personer. Vi behövde hitta en plats att vara på där vi kunde nå rätt personer, i rätt tidpunkt och där det fanns ett flöde av människor som snabbt kunde ta till sig värdet av Lowcaly och deras produkt.
Lösning:
Mars månad i Göteborg. Det regnar och snöar och när man vaknar är det fortfarande mörkt ute. Vad kan vara bättre då än att ge morgontrötta tågresenärer lite solsken i ett glas?
Tidig morgon på Göteborgs Centralstation byggde vi upp ett stand som genom sin sköna solgula färg definitivt fick morgontrötta ögon att piggna till. Här bjöd vi förbipasserande människor på ett smakprov av Lowcaly frukostdryck.
Innan vi på plats började dela ut drycken till de resande hade vi utvecklat strategier, idéer och koncept, planerat turnén och bokat eventplatser, samt drivit och lett produktionen. Vi hade även rekryterat och handplockat ett antal fantastiska och morgonpigga personer till vårt eventteam, som bidrog till att skapa en positiv stämning och en bra start på dagen.
Resultat:
Genom ett fantastiskt samarbete med NJIE Foods och en engagerad insats från både vårt och Lowcalys team, lyckades vi verkligen göra detta till en succé. Det här blev starten på ett långsiktigt samarbete med NJIE, där flera av deras produkter kommer att visas upp. Vi kan nu stolt titulera oss som NJIE:s eventbyrå och fokuserar särskilt på B2C-segmentet.
”Tack för gott samarbete och fin leverans”, hälsar NJIE.