

Välkommen till Heartbeat Resort
- International
- Sweden
- Content
- Events
Vårt uppdrag var att stärka företagskulturen på Academic Work genom en 25-årsjubileumsfest. Vi gjorde det genom att samla anställda från hela Europa på Heartbeat Resort. Konceptet "Heartbeat" betonar kärnvärden och syftar till att emotionellt engagera målgruppen genom unika upplevelser och varumärkesanpassade miljöer. Kampanjen började månader i förväg och kulminerade i ett evenemang som rankades högst i deras historia, vilket visar framgången för initiativet att odla lojalitet och skapa långvariga minnen.
Uppdraget
Academic Work är ett rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter och akademiker som bygger sina karriärer.
De samlar alla sina medarbetare från Europa vart femte år med syftet att stärka banden mellan kontoren och bygga, stärka och sprida bolagets företagskultur. Med unga, drivna och framgångsrika medarbetare är en unik företagskultur en grund för att skapa lojalitet och långsiktiga relationer såväl internt som med kunder.
Visionen var att skapa ett 25-årsjubileum för 700 personer från olika länder i Europa, med upplevelser som levandegör Academic Works värderingar på ett autentiskt och oväntat sätt, men också skapa Instagram-moments.
Lösningen
Vi skapade en jubileumsresa till en helt egen plats på jorden – Heartbeat Resort.
Konceptet Heartbeat är en sammanslagning av värderingarna Show Heart, Beat Yesterday och Share Energy– står för det som är det viktigaste med Academic Work, att det kommer från hjärtat och att det finns en puls som går igenom relationerna. Relationerna internt, externt och med deras leverantörer.
Konceptet delades in i fler än 10 subbrands såsom Heartbeat Radio, Heartbeat resort, heartbeat water och en egenproducerad låt “Heartbeat Anthem” som släpptes på Spotify under eventet (Fire into gold). Det blev en resa med många wow-faktorer!
Själva kampanjen började dock 6 månader tidigare i form av personliga hälsningar, podcasts, appar och lansering av radiostationen Heartbeat Radio där konceptet Heartbeat etablerades genom att succesivt öka pulsen inför avresan.
Resultatet
Med Konceptet Heartbeat skapades ett 25-årsjubileum helt utifrån målgruppen som tydligt manifesterar företagets kultur och värderingar och som lever kvar hos medarbetarna. För att nå det målet behövde vi fånga upp målgruppen känslomässigt. Med en ung, driven, berest och många gånger svårimponerad målgrupp behövde vi inte bara ge dem storslagna ögonblick utan också bygga ett flow av dessa ögonblick genom hela programmet för att hela tiden överraska och överträffa deras tidigare upplevelser.
Genom starka upplevelser i vacker omgivning med brandad setting skapade vi instagram moments och visuella minnen som stannar kvar i minnet och på sociala medier. Heartbeat konceptet fanns med från första stund in i minsta detalj och hela vägen i mål.
Eventet fick betyget 9,6 i snitt på en 10-gradig skala. Det bästa någonsin i deras historia.
CONTACT US
Josefine Mill
josefine.mill@liwlig.se