Välkommen till Dustinverse
- International
- Sweden
- Employee Events
- Events
Vårt uppdrag var att samla alla 2500 anställda, från 6 länder, på Avicii Arena för att skapa en tydlig bild av vad som har hänt under de senaste åren och vad som händer i framtiden.
Uppdrag/Utmaning:
Dustin är en av de ledande, onlinebaserade IT-partnerna i Norden och Benelux som förser sina kunder med skräddarsydda lösningar utifrån deras behov. Sedan företaget träffades senast 2018 har företaget varit på en resa. De har utvecklat deras kundupplevelse, värderingar och expanderat till nya marknader genom precision. Vårt uppdrag var att samla alla 2500 anställda, från 6 länder, på Avicii Arena för att skapa en tydlig bild av vad som har hänt under de senaste åren och vad som händer i framtiden. Genom att göra det, bygga stolthet och slå samman alla anställda till One Dustin. En framtids Dustin.
Lösning/kreativ idé:
Hur manifesterar vi resan som Dustin är på, så att alla blir inspirerade att tänja på fler gränser och bli ”The leading IT Powerhouse in the Nordics”?
Vår idé baserades ursprungligen på IT-branschens fascination av rymd och resor. Eftersom vi visste att Dustin också var branschledare såg vi att det passade att sätta in Dustin i det sammanhanget; en berättelse om ett företag som sträcker sig mot stjärnorna. Vi ville att alla 2500 anställda till fullo skulle uppleva, känna stolthet och förstå deras roll på den här resan som de är på men också känna sig engagerade i att driva ännu längre.
Då och där skapade vi konceptet: ”Dustinverse”. En full-on varumärkesupplevelse och arena aktivering.
Upplevelse:
Vi berättade historien om ”Dustinverse” genom att dela upp den i 3 delar. Vid ankomst satte vi våra ”Dustineers” i rätt miljö genom att skapa en entré till arenan som en space docking bay. Ljud, ljus och stämning inkorporerades i upplevelsen av att gå till moderskeppet när alla tog plats i andra delen av vårt koncept: ”The take-off”.

”The take-off” skapades som vår huvudkanal för information, där ledningen hade Dustin Talks, delade inspirerande framgångsberättelser och engagerade publiken på olika interaktiva sätt. Scenografin baserades på att se ut som ett rymdskepp innan starten, och innan vi avslöjade nästa del av historien skapade vi en audiovisuell upplevelse för att simulera skeppet på väg ut till ”The Dustinverse”.

Den sista delen var ankomsten till rymden aka ”The Dustinverse”. Eftersom huvudmålet med denna upplevelse var att samla alla, erkänna och fira de framgångar som gjorts under de senaste åren, behövde vi lägga till den framåtlutande smaken till den. För att underlätta detta organiserade vi fyra aktiveringsområden kallade "The Four Supernovas of Dusrtin", var och en med olika teman baserat på företagets värderingar. Avsikten var att skapa ett naturligt utrymme för människor att mötas och umgås. Dessutom, eftersom Dustin är stolt över att vara ledande inom innovation, inkorporerade vi också robotar i sammankomsterna. Dessa robotar serverade inte bara mat och dryck utan dansade också och bidrog till den totala upplevelsen.
LIWLIG team: Client Manager: Jennie Barkselius Creative Lead: Alex Rosta Project Manager: Frida Stålmark Production Manager / Producer: Anna Hellström Motion Graphic Designer: Alexander Nyström Art Director: Olle Hellström
CONTACT US
Jennie Barkselius
jennie.barkselius@liwlig.se